Malmø – Landskrona
lørdag d. 27 juni
Der er ikke en sky på himlen, det ser ud til at blive endnu en varm dag. Det er også det som DMI har lovet.
Vi har god tid, vi skal kun til Landskrona, så det bliver morgenmad uden stress.
Vi pakker sammen og sejler ud.
Det ser ud til at der ikke er så meget vind, så det kunne blive motorsejlads hele vejen. Men vi forsøger alligevel.
Vi sejler med vinden agten for tværs, og det går fint, vi sejler 4 knob. Motoren bliver slukket og vi sejler næsten hele vejen for sejl. Kun det sidste stykke sejler vi for motor.
Solen er hård, vi må rulle telttaget ud, så vi kan få noget skygge. det hjælper. Det er trykkende, vi sejler jo stort set med vinden, det vil sige den står næsten stille i båden.
Vi sejler ind i Landskrona, gennem den bro man selv skal åbne. Sus trykker på knappen og broen går op. På den anden side skal man huske at trykke på en anden knap så broen lukker igen.
For tre siden da vi var her sidst, var der en flink dame på en balkon der råbte til os at vi skulle huske at lukke broen igen.
Vi spiser frokost, og ligger nogle timer som fisk og gisper efter vejret i cockpittet.
Endelig tager vi os sammen og går ned til stranden og får en dukkert.
Det er dejligt!!
Man skal meget langt ud før vandet kommer op til knæene. Nu er det li’som man kan trække vejret igen.
På vej hjem spiser vi en is.
Det er blevet lidt overskyet, det er faktisk rart temperaturen er til at klare og det lufter lidt.
Det bliver ikke til meget aftensmad, popkorn og en ostemad og en limoncello spritz.