Skovlunde – Ishøj

torsdag d. 4. juni

Sus kører Lars og mig til Skovlunde til Nordbjærgs værft.
Lars har tilbudt at hjælpe med at sejle båden tilbage. den er endelig blevet færdig efter 6 uger. De har haft nogle problemer, det viser sig at de aldrig har prøvet at lave den slags aptering, først havde de fået købt det forkerte vinyl og lim, det kunne ikke holde. Så det skulle pilles ned igen. Og de har haft svært ved at få det til at se pænt ud. Men nu er det der og det ser fint ud.
Vi sejler ud af havnen og jeg kan ikke få autopiloten til at virke den er helt død. Jeg skiller konsollen ad og tjekker ledninger, men alt ser fint ud.
Der er ikke andet at gøre end at håndstyre hele vejen hjem.
Vi har modvind så det bliver for motor.
Turen går fint det tager omkring 4-5 timer.
Det er dejligt endelig at få båden hjem. Vi plejer at tage ned i båden når vejret er godt, det er der ikke blevet meget af.

fredag, jeg er gået igang med at fejlfinde autopiloten, jeg følger ledningerne til kurs computeren, jeg tjekker sikringen – den er god. Jeg kan se at der slet ikke kommer strøm til kurscomputeren.
Og så er det jeg får øje på de kontakter jeg har tændt, der skal tændes for tre kontakter for navigationssystemet, de sidder lige ved siden af hinanden.
Det viser sig at jeg har tændt for en forkert kont

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *